چگونه یک برنامه نویس کامپیوتر شویم؟

برنامه نویسی - کد نویسی - رایانه -

 

چگونه یک برنامه نویس کامپیوتر شویم؟


اکثر اوقات، برنامه نویسان کامپیوتر با توسعه دهندگان نرم افزار همکاری می کنند، که برنامه ها را طراحی و می سازند و با نوشتن کدهای لازم برای اجرای برنامه ها، ایده های خود را محقق می کنند. علاوه بر این، برنامه نویسان اغلب برای برنامه های کامپیوتری رابط کاربری ایجاد می کنند و کنترل کیفیت ساده ای را روی برنامه هایی که ایجاد می کنند انجام می دهند. آنها قبل از اجرای آزمایشات بیشتر برای بررسی خطاها ، عملکرد اساسی کد را بررسی می کنند. حتی پس از اینکه شرکت برنامه را در بازار عرضه کرد، این می تواند ادامه یابد. در نتیجه، برنامه نویسان رایانه اغلب تنظیمات و راه حل های قابل توجهی را برای رسیدگی به مشکلات و خطرات امنیتی تازه کشف شده ایجاد و اجرا می کنند. اگرچه یک مدرک چهار ساله سنتی یکی از رایج ترین نقاط ورودی برای علوم کامپیوتر است، اما تنها مدرک نیست. اگر زمان، پول یا تمایلی برای انجام این کار ندارید، لازم نیست چهار سال را به مطالعه تمام وقت اختصاص دهید. بدون مدرک علوم کامپیوتر، امروزه چندین برنامه آکادمیک وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا به سرعت یک برنامه نویس شوید.
شما می توانید با استفاده از نمای کلی ارائه شده، یک نقشه راه برای حرفه تحصیلی خود ترسیم کنید. ما در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک برنامه نویس کامپیوتر و اقداماتی که ممکن است برای تحقق اهداف آموزشی خود، کسب برخی از مهارت های برنامه نویسی مفید و افزایش چشم انداز شغلی خود انجام دهید، صحبت خواهیم کرد. برای انجام این دستورالعمل ها می توان از زبان های برنامه نویسی متنوعی استفاده کرد. از زبان های برنامه نویسی پرکاربرد میتوان به C#وPython و JavaScript  اشاره کرد، در این مقاله من در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک برنامه نویس کامپیوتر بحث خواهم کرد و نکات زیر مورد بحث قرار خواهد گرفت.
برنامه نویسی یاد بگیرید

 جدول زمانی خود را تعریف کنید

 یک تخصص و مسیر را انتخاب کنید

 زبان های برنامه نویسی را یاد بگیرید

 یک حوزه تخصصی را انتخاب کنید

یک شبکه بسازید

به دنبال کارآموزی باشید



برنامه نویسی یاد بگیرید

 برنامه نویسی کامپیوتر شامل عشق به کدنویسی و برنامه نویسی و همچنین درک کلی چند ایده کلیدی است. درک اصول اولیه و ایجاد شیوه های کدنویسی قوی در مراحل اولیه بسیار مهم است زیرا کارفرمایان اغلب به دنبال برنامه نویسانی با مهارت عمومی کدنویسی هستند. بسیاری از این‌ها را می‌توان در مدرسه یاد گرفت، اما کتاب‌ها و وب‌سایت‌های زیادی نیز وجود دارند که می‌توانید برنامه‌نویسی را طبق برنامه زمانی خود و بدون هزینه مطالعه کنید. قبل از ادامه تحصیل، در مورد شروع دوره برنامه نویسی مستقل خود فکر کنید تا دانش اساسی مورد نیاز خود را به دست آورید. هر زمان که می توانید با کد تمرین کنید، یک روش عالی برای بهتر شدن در برنامه نویسی است. هنگام کار بر روی پروژه های جدید، سعی کنید تکنیک های مختلف کدنویسی را آزمایش کنید. برای تسریع روند یادگیری اصول اساسی، سعی کنید هر زمان که روی پروژه های جدید کار می کنید، سبک های مختلف کدنویسی را آزمایش کنید. این روش عملی و اکتشافی همراه با یادگیری تئوری یک استراتژی فوق‌العاده است که به شما کمک می‌کند اطلاعات مهمی را که ممکن است در پروژه‌های آینده استفاده کنید، به خاطر بسپارید.

جدول زمانی خود را تعریف کنید

 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد منابع آنلاین رایگان برای برنامه نویسی، اگر در برنامه نویسی تازه کار هستید و مطمئن نیستید که می خواهید آن را به عنوان یک حرفه دنبال کنید، چند تعطیلات آخر هفته را کنار بگذارید. اینها می‌توانند تمرین‌های مفید، درس‌های کدنویسی اساسی، و بینش‌هایی در مورد فلسفه و توسعه علوم رایانه باشند. برخی سایت ها، یک کالج یا بوت کمپ، تخصص کاملی را که این دوره ها ارائه می دهند، ارائه نمی دهد. با این حال، آنها می توانند به شما در درک نحوه عملکرد کدنویسی در تقویت توانایی های اساسی خود کمک کنند.


Learn the 10 most popular programming languages with these 60% off training packages | ZDNET

یک تخصص و مسیر را انتخاب کنید

 برای گروه بندی تخصص ها می توان از سه دسته استفاده کرد:

 توسعه دهنده  Front-End

 توسعه دهنده Back-End

توسعه دهنده Full-Stack

توسعه دهنده Front-End

یک توسعه‌دهنده فرانت‌اند رابط‌های کاربری گرافیکی مانند دکمه‌ها و لینک‌ها را ایجاد می‌کند که کاربران می‌توانند ببینند. آنها معمولاً در جاوا اسکریپت، CSS و HTML متخصص هستند.

توسعه دهنده Back-End

 توسعه دهندگان Back-end در سمت سرور کار می کنند که اقدامات وب سایت را تقویت می کند. مدیریت تعاملات پایگاه داده، سرعت وب سایت و ساخت کتابخانه همگی بخشی از این امر هستند. آنها باید با زبان های برنامه نویسی مانند پایتون و جاوا و سی شارپ آشنا باشند.

توسعه دهنده Full-Stack 

یک متخصص در برنامه نویسی front-end و back-end یک توسعه دهنده Full-Stack است. آن‌ها دارای گرایش هنری، از نظر فن‌آوری شایسته و نوآور هستند. آنها باید با انواع زبان های برنامه نویسی از جمله SQL، AngularJS، CSS آشنا باشند.

مدرک گرفتن

در حالی که کار به عنوان یک برنامه نویس کامپیوتر بدون مدرک ممکن است امکان پذیر باشد، بسیاری از شرکت ها ترجیح می دهند کسانی را که این کار را انجام می دهند استخدام کنند. مدرک لیسانس در موضوعی مانند علوم کامپیوتر، سیستم های اطلاعاتی، ریاضیات یا فناوری اطلاعات داشته باشند. این برنامه‌ها ممکن است ایده‌ها یا تئوری‌های مهمی را به شما بیاموزند که مطالعه آنها به تنهایی برای شما دشوار باشد. اگرچه لازم نیست، شما می توانید برای درک بیشتر در مورد این صنعت، مدرک کارشناسی ارشد را در موضوعی مانند علوم کامپیوتر دریافت کنید. همچنین می‌توانید فرصت‌های بیشتری برای یادگیری، بهبود توانایی‌های خود یا همکاری با یک مربی داشته باشید.

آموزش مورد نیاز خود را دریافت کنید

اگر می‌خواهید به سرعت شغل خود را تغییر دهید، اما فاقد هرگونه تجربه قبلی در زمینه نرم‌افزار یا توسعه وب هستید، بوت کمپ راه‌اندازی برنامه‌نویسی احتمالاً بهترین گزینه است. موفقیت شما به عنوان یک برنامه نویس سطح ابتدایی به توانایی شما برای برتری در این دوره های علمی چالش برانگیز بستگی دارد.

زبان های برنامه نویسی را یاد بگیرید

 رایج ترین راه برای یادگیری زبان های برنامه نویسی دریافت مدرک یا گواهینامه علوم کامپیوتر است. کلاس های آنلاین، بوت کمپ و دوره های آنلاین راه های دیگری برای یادگیری زبان های برنامه نویسی هستند.

یک حوزه تخصصی را انتخاب کنید

 از آنجایی که زبان‌های برنامه‌نویسی و تخصص‌های بالقوه متعددی وجود دارد، انتخاب یکی از آنها برای اطمینان از مهارت لازم برای کار در زمینه انتخابی بسیار مهم است. برای کمک به انتخاب تخصص خود، سلیقه خود و انواع کارهایی که دوست دارید یا می خواهید انجام دهید را در نظر بگیرید. راه هایی را برای تعمیق درک خود از رشته انتخابی خود، مانند دوره های مرتبط با زبان، بررسی کنید. اگر در زمینه تخصص خود مطمئن نیستید، ممکن است بخواهید روی یک زبان همه منظوره یا زبانی که تقاضای زیادی دارد تمرکز کنید تا شرایط استخدامی خود را افزایش دهید.

یک شبکه بسازید

 ایجاد و حفظ شبکه با سایر برنامه نویسان کامپیوتر یا افراد در زمینه های مرتبط برای پیشرفت شغلی بسیار مهم است. این می تواند مستلزم ایجاد مخاطبین جدید، رفتن به رویدادها یا حفظ ارتباط با مخاطبین موجود باشد. به دنبال پیوستن به یک جامعه برنامه نویسی پر جنب و جوش، چه آنلاین یا آفلاین باشید. این می تواند به کاوش شما در مسیرهای شغلی جدید و فرصت های توسعه مهارت کمک کند.

به دنبال کارآموزی باشید

 یک رویکرد عالی برای گسترش مجموعه مهارت ها و پیشرفت به عنوان یک برنامه نویس کامپیوتر از طریق کارآموزی فناوری است.



دیدگاه خود را بیان کنید

captcha