SSL چیست؟

SSL-http-https-گواهینامه SSL

SSL چیست؟


SSL یا SECURE SOCKETS LAYER یک پروتوکل امنیتی میباشد که برای ارنباط امن بین دو کامپیوتر طراحی شده و از رمزگذاری داده ها برای جلوگیری از دسترسی غیر مجاز به اطلاعات شخصی کاربران استفاده می کند این پروتوکل درواقع به ما کمک میکند که وبسایت های خود را با امنیت بالا در اختیار مخاطبان خود قرار دهیم و در اصل میتوان گفت هر سایتی به برای بهتر کردن امنیت خود به این پروتوکل امنیتی احتیاج دارد.
اما چرا به SSL نیاز داریم، SSL امنیت سایت شمارا بهبود میبخشد،باعث جلب اعتماد بازدیدکنندگان میشود و از طرفی از ارسال پیام های خطای خطرناک به مخاطب جلوگیری میکند و در نهایت باعث بهینه تر شدن وبسایت برای موتور های جستجو میشود.

 

 

در سایتهای بدون SSL ، داده‌های موجود در وب به طور ساده منتقل می‌گردد که هکرها براحتی می‌توانند پیام را بخوانند. به عنوان مثال، اگر مصرف کننده‌ای از یک وبسایت بازدید و سفارشی ثبت کند و شماره کارت اعتباری خود را در وب‌سایت وارد کند، آن شماره کارت اعتباری بدون هیچ امنیتی در بستر اینترنت وارد می‌شود و براحتی اطلاعات قابل هک شدن است اما اصل اساسی این است که وقتی گواهی SSL را روی سرور خود نصب میکنید و یک مرورگر به آن متصل میشود، پروتکل SSL اطلاعات ارسالی بین سرور و مرورگر را رمزگذاری میکند SSL با رمزگذاری هر داده‌ای که بین کاربر و وب سرور قرار دارد و با احراز هویت اطمینان حاصل می‌کند که هر کسی که داده‌ها را جستجو کند فقط میتواند یک پیام  بهم ریخته را مشاهده کند. شماره کارت اعتباری مصرفکننده ایمن است و فقط در وبسایت خریدی که وارد کرده است پیام به درستی قابل مشاهده است.

 

 

گواهی SSL شامل چه چیز هایی میشود؟

  • نام دامنه‌ای که گواهی برای آن صادر شده است.
  • برای کدام شخص، سازمان یا دستگاه صادر شده است.
  • کدام سازمان گواهینامه آن را صادر کرده است.
  • تاریخ صدور گواهینامه
  • تاریخ انقضا گواهی و …
  • کلید عمومی




    انواع گواهینامه های SSL کدامند؟

 

 

چندین نوع مختلف از گواهینامههای SSL وجود دارد که عبارتند از :


: DOMAIN VALIDATED (DV)

این نوع SSLها گواهی‌هایی هستند که تنها بر اساس ثبت دامنه است. هیچگونه بررسی بر روی ثبت بودن سازمان و یا شرکت مالک وبسایت انجام نمی شود و برای وبسایت های عمومی استفاده می شوند.


: ORGANIZATION VALIDATED (OV)

در این نوع گواهینامه سازمان‌ها به وسیلهی شرکت ارائه دهنده گواهینامه بررسی می‌شوند تا تایید گردد که سازمانهای متقاضی کاملا ثبت شده و رسمی می‌باشند.


: EXTENDED VALIDATION (EV)

شرایط صدور این نوع گواهی ها به وسیله استاندارد مشخصی تعیین شده‌اند و مراحل احراز هویت بسیار سخت گیرانه‌ای دارد. در کنار فراهم نمودن اعتماد و اطمینان، گواهی‌های EV یک نوار سبز رنگ نیز در مرورگر بازدیدکنندهها فعال می‌-کند و نام رسمی مطابق با روزنامه رسمی شما کنار قفل قابل نمایش خواهد بود.


: SSL WILDCARD

این امکان را فراهم می‌کنند تا بتوانید به همراه دامنه اصلی خود تمامی دامنه های فرعی آن دامنه را نیز تحت پوشش گواهی SSL خود قرار دهید.

:MULTI-DOMAIN SSL CERTIFICATES (MDC)

از این گواهینامه می توانیم برای دامنه هایی که بر روی یک IP ست شده‌اند تا 100 دامنه مختلف، استفاده کرد.


:CASES FOR MULTI-DOMAIN SSL CERTIFICATES (UCC)

از این گواهینامه می توانیم برای دامنه هایی که بر روی یک IP ست شده‌اند تا 100 دامنه مختلف، استفاده کرد و مانند EV یک نوار سبز رنگ نیز در مرورگر بازدیدکننده‌ها فعال می کند.

 

 

دیدگاه خود را بیان کنید

captcha